søndag 16. desember 2012

PTF: Grafisk Design 1. termin

Øvingsoppgave

Denne uka har vi holdt på med grafisk design, og oppgaven var å lage et CD-cover, med forside, bakside og CD-platen. Vi skulle velge en sang og lage et design som tydelig viste sangens sjanger. Først måtte vi øve oss litt i typografi i illustrator, og vi fikk i øvingsoppgave å komponere ulike typer tekst. 


Mange måter å framstille tekst på! Jeg skrev om blomster, helt tilfeldig :)


CD-cover


CD-coveret mitt er for Susanne Sundfør sin sang The Brothel. Hun har en fantastisk stemme! 
Det står at det er popsang, men den er litt dramatisk og rolig på en måte. Litt vanskelig å gi sjanger på sangen. Siden det ikke er en så veldig glad og munter sang, har jeg svart på forsiden, og det er enkle detaljer. I sangen er det kontraster mellom det rolige orgelet og den kraftfulle stemmen til Susanne Sundfør. Det er også kontraster i coveret, med de knall burgunder stripene, som skiller seg ut. 





Bildet av fuglen tok jeg i London av en tilfeldighet. Plutselig kom fuglen rett over oss, og jeg tok bilde. Heldigvis ble det ikke så uskarpt, så jeg kunne bruke det på coveret :)
Jeg har brukt gjentagelse av fuglen og fargene, kontraster på fargene, plassering og gruppering av elementer og tekst. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar