mandag 20. januar 2014

Hvordan forbedre et rykte -Planlegging

I denne perioden skal vi jobbe med en oppgave der vi skal forbedre ryktet til Norwegian eller Russen. Norwegian har i det siste hatt store problemer med både det tekniske med fly og håndtering av passasjerer, mens Russen har de siste årene framstått som mye mer utagerende. Vi får velge hvilken plattform vi skal jobbe i, for eksempel grafisk (f. eks. en kampanje, annonser, boards), film (f. eks. kinoreklame) eller lyd (f. eks. radioprogram). Vi kan jobbe individuelt eller i grupper på produktet, men refleksjonen til slutt skal skrives individuelt.

Jeg skal jobbe sammen med Kim, og vårt medieverktøy skal være grafisk og/eller foto. Vi har tenkt til å lage tre plakater/boards. Vi har sett på artikler som kritiserer russen sin oppførsel. Folk mener de blir verre år etter år, at de mister helt kontrollen og respekten for hverandre. Det kan for mange virke som om noen blir voldtatt hver gang russen har fest. Jeg og Kim vil gjerne få fram at dette gjelder bare enkeltpersoner -ikke selve russen.

En idé vi har er å ta bilder av personer i russelue og russebukse som kanskje gjør gode ting, eller har det gøy. Vi vil få frem det gode i russen og russetiden, for eksempel at de vil ha det kjekt, har kontroll og respekterer hverandre. Eller så har vi tenkt til å ta bilde av bare en russelue eller noe som har med budskapet vårt å gjøre. En annen idé er å lage grafiske figurer, hvis vi finner ut at det fungerer best.
Ved siden av skal det være en setning eller et spørsmål med noe spesielt budskap i sammenheng med fotografiet/illustrasjonen. Vi må lage skisser og planlegge når vi evt. skal ta bildene framover.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar