fredag 14. september 2012

Photoshop og InDesign

I dag har vi jobbet med InDesign! Vi fikk i oppgave å lage to dokumenter, et loddrett og et vannrett, med utgangspunkt i Bjørn Eidsvåg sin tekst, "Ingen e bare det me ser". Vi skulle kopiere inn diktet, og dekorere med tekst. Vi fikk selv velge hvordan vi ville ha det, der vi kunne ha tekststrofer som dekor og forskjellige farger på teksten og bakgrunnen. Jeg har aldri brukt akkurat dette programmet før, men det var en fin måte å bli kjent med det på. Det er jo veldig greit for å lage forsider, intivasjoner.. etc. 

Vi har også brukt photoshop, noe som jeg har brukt en del år hjemme (til å redigere bilder, ikke alltid like avansert da...), så jeg kan egentlig det meste. Likevel er det ting som jeg ikke visste før, som jeg har lært her på skolen, for eksempel hvordan vi skifter størrelsen på bildet, med pixler og sånt. Uansett. Vi fikk en oppgave i går der vi skulle lage en header til vår MK-blogg, og vi måtte bruke våre egne bilder. Vi sluttet tidlig denne dagen, for å ta bilder til bloggen. Jeg hadde med kamera, så jeg og Kim (http://kimbui1mfb12.blogspot.no) tok en haug med bilder. Da jeg kom hjem var det klart for redigering på photoshop. Timene gikk, men det er veldig kjekt å holde på med photoshop, selv om jeg ble ganske sliten i øynene etter hvert:)

Her er dokumentene som jeg har lagt på InDesign  (teksten er som sagt Bjørn Eidsvåg sin)







:)


3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk! :)

      Må bare sei at du og har ein veldig bra blogg, og tar fantastiske bilder!

      Slett
  2. Jo, tusen takk for det, Lina! :D

    SvarSlett